WYJAZD DO WARSZAWY
Dodane przez Robert dnia Grudnia 09 2012 20:55:39
Dnia 21.11.2012r. wczesnym rankiem uczestnicy naszego projektu, realizowanego w ZS nr 12 w Białymstoku, wraz z rodzicami i opiekunami odjechali komfortowym autokarem do stolicy. O godz. 10:15 pod pomnikiem marszałka J. Piłsudskiego obok rezydencji prezydenta B. Komorowskiego czekała na nas pani niezwykła starsza pani, pani Basia - wieloletni przewodnik po Belwederze, ogromnie przywiązana do tego miejsca i z prawdziwą pasją przybliżała nam jego historię, jak też historię odzyskania przez Polskę niepodległości i postać marszałka J. Piłsudzkiego. A zdjęcie przy jego ogromnym portrecie chciał mieć niemal każdy. Zwiedziliśmy wszystkie sale udostępniane gościom przez parę prezydencką, jak też kaplicę belwederską, do której witraże okienne wykonał (uwaga!), znany nam wszystkim ze WOŚP, Jurek Owsiak. Z okien Belwederu podziwialiśmy przepiękne ogrody Łazienek, zachwycające swym położeniem i architekturą. "O belwedere" w języku włoskim oznacza - jaki piękny widok! Pomimo pory roku dzień był wyjątkowo piękny, a w słońcu Warszawa, starówka i ogrody, wyglądały naprawdę dostojnie. Podziwialiśmy stolicę słuchając opowieści pani Basi, która zaproponowała tak uroczej grupie, że z nami pojedzie i jeszcze trochę poopowiada :)
Z Belwederu udaliśmy się prosto do Teatru Żydowskiego, mijając po drodze Grób Nieznanego Żołnierza, Uniwersytet Warszawski i całe Krakowskie Przedmieście. Obejrzeliśmy spektakl muzyczny pt. Królewna Śnieżka, którym byli zachwycenie zarówno dzieci jak i rodzice i nauczyciele. Postacie zwierzątek i krasnale (aktorzy) witali się osobiście niemal z każdym widzem uściskując jego dłoń ;) Po przedstawieniu udaliśmy się na obiad do restauracji Harenda na starówce, po czym był spacer po Starówce, zobaczyliśmy Zamek Królewski, kolumnę Zygmunta a w oddali - Stadion Narodowy . Niestety jesienią szybko robi się ciemno i zimno i czas już było wracać do domu.
W drodze powrotnej nasza młodzież pełna wrażeń i pozytywnej energii ochoczo wzięła udział w quizie historycznym i konkursie wiedzy o stolicy. Nie obyło się bez nagród :) Długo rozmawialiśmy i śpiewaliśmy pieśni biesiadne i około 20:00 nasz wesoły autokar szczęśliwie powrócił do Białegostoku. Uczestnicy ocenili wyjazd jako bardzo udany :)